Kreta!

Söndag!

Vi gick upp vid 5 för att ta taxi vid 6 tiden upp til flyget=)  så fixade vi i mordning oss sen bar de av till Arlanda. Där fick vi cheka in bagarset och då sen bar de in till gaterna där vi gick runt lite och kollade;P och rörde oss mor gate 16A så vi gick på flyget. Som skulle ta 3.5 timme, när vi hade flygit ca en timme blev jag helt kontig de snurrade i huvet och jag mådde illa svettades och frös, sen så gick jag på toa för att kissa så kollade jag mig i spegeln tjej som jag är;P hehe, men i alla fall när jag gjorde de insåg hur blek jag va såg ut som ett vitt lakarn! Hmm sen när jag kommer tbx till platsen säger mormor "Men Emelie du ser lite blek ut." jag bara "Lite? Ser ju fan ut som en vitt lakarn!" mormor bara skrattade;P men men. Sen när vi kom fram och skulle gå ut va de som att kliva in i en bastu såå sjukt varmt! sen skulle vi röra oss in mot där vi skulle hemta väskorna, så fick vi vänta ett litet tag men inte farligt. Så när vi fått de gick vi ut till bussen som vi skulle åka i 1 timme, där fick vi veta att de va 45 crader i SKUGGAN!! Helt sjukt varmt! Men men när vi väl kommit fram till hoteler så va de bara att byta om och lägga sig i poolen och sen steka i solen;) hehe. Sen på kvällen va ni ute och kollade runt lite på standen mm;)


Måndag!

Idag gjorde vi inte mkt vi gick upp vid kanske 10-11, jag och Ted släpade oss ner till poolen och la oss och solade lite badade lite, sen vid lunch så gick vi till resturangen på hotelet(inte den finaste) men dom hade okej mat. Så mormor och morfar åt Lunch medan jag och Ted åt frukost;) hehe sen när vi hade betalat och ätit klart gick vi till poolen igen=) sen vid kanske 7 tiden gick vi ut och skulle äta, så skulle vi till en resturang som vi hade kollat in dagen innan, jag kan säga att vi gick en omväg som hette duka efter som mormor inte ville lyssna på mig med vilken väg vi skulle gå, sen när hon kom på att vi inte skulle komma mkt längre på den vägen ville hon vända "Ja men de är nog en bra idé lilla du." A men vi vänder och går tbx, sen om vi till ett väg skäl där de gick en väg upp och en rakt fram, då pekar mormor uppåt oc säger "Men Emelie dit upp ska vi väll? den låg ju uppåt?"(Vårat hotel låt på en höjd och "stan" låt NERÅT! Så tar jag på mig min vuxna ton" Ne men lilla mormor kan du lyssna på mig nu så kommer vi rätt." "Ja gör de mormor lite på oss nu, säger Ted" Efter mång om och men gör hon och morfar de, så jag och Ted börjar led dom ner måt "stan". Nör vi väl är nere tittar mormor på mig och Ted så säger hon "Hur hittade ni hit?" Jag svarar" ja du mormor de är inte så stort här så de är inte så svårt." Mormor tittar på morfar och säger "Men Göran de här skulle vi ALDRIG ha klarat utan Emelie och Ted." Morfat svarar "Jo då! jag visste vart vi va hela tiden" HAHAHA han höll med mormor om om vägarna hela tiden;P Sedan satte vi oss och åt de va väldigt gott. Hehe morfar fick en nån vik flasa som han tyckte va väldigt speciel som han SKULLE! köpa! ch jag och Ted bara ÅHH NEJ! men aa han frågade i alla fall om han fick de, kyparn skulle kolla då slog vi vad om svaret han och jag, han sa att han skulle få köpa den men jag sa att han inte skulle de. A men vi satte 50 cent;P Och vem tror ni hade rätt? Joo jag! haha. Men men mätta och klada rör vi oss där ifrån och tar en taxi hem och går och lägger oss.

Tisdag!

På förmidagen så låg vi vid Poolen till typ 2 sen gick jag mormor och Ted ner till stranden där de gick jätte! höga vågor som jag och Ted roade oss i ett tag=) sen gick vi upp till mormor igen och solade ett tag. Sen vig 5-6 tiden rörde vi oss hem igen. Vi bytte om och gick ner och skulle äta på en resturang som hete Cassandra, reseledaren hade sakt att dom hade gätte god mat där, men vi tyckte inte de va nått märkvärdigt så men men vi hade de mygigt i alla fall. Sen gick vi och skulle kolla runt lite sen vikna vi till oss en taxi och åkte hem. Mormor och morfar gick och la sig men jag och Ted va inte så trötta så vi skulle gå ner och spela biljard men de funkade inte sen så skulle vi spela nått png pong spel men de funka inte heller så vi hittade på nått annat men sen gick vi ner dit igen för att snacka lite, tror ni inte de stog når och spelade ping pong spelat då eller?:@ haha men men sen gick vi upp och la oss, Mysig dag:)

Onsdag!

Även idag gick jag mormor och Ted ner till stranden vid 2, de va höga vågor denna dag med så jag och Ted roade oss lite. Sen helt plötsligt kollar Ted konstigt på mig "Vad är de?,frågade jag" "Jag hade min plånbok i fickan, jag fångade den när den åkte ur!" Haha ja vad säger man;P så vi gick upp med den till mormor ochhan talade om vad som hänt mormor fick nog en lite hjärt atack;P men hon log i alla fall;) men aa vi badade lite till solade en massa och sen rörde vi omm upp mot vårt hotel igen. När vi väl fixat oss vid 8-9 så skulle vi går till en resturnag som hete Nymfie men de va helt fult så vi gick till den mitt emot. De va väldigt fint där:) mormor och morfar drack vin kanske lite för mkt för dom blev "lite" glada haha;D och ganska vingliga, så jag och Ted fick leda! dom ner till stora vägen där vi vinka på en taxi, när vi kom hem va dom helt slut men skulle promt ta en drink i baren;P så vi tod en drink med dom sen gick vi upp och la dom;P sen när vi kom ner till baren igen kollade en tant på mig och sa "har ni lakt dom gammla nu?" "Haha aaa de har vi, svarar jag" A men jag och Ted hittade inte på nått specielt denna kväll snackade och hade roligt;P


Torsdag!

Idag va vi väldigt trötta hela högen så vi stannade vi poolen hela dagen, men de va sjönt de med:) sen på kvällen när vi skulle ut  så gick vi till en nu liten resturng som Ted hadde kollat in;) den va jätte mysig och de smakade väldigt gått min mat i alla fall;). Denna kvällen hände de inte nått specielt den va väldigt lugn:) så den är inte så mkt att skriva om;)

Fredag!

Även idag va vi helt slut så de ick bli poolen idag med, jag och Ted låg i badet och hade de skoj;) sen så kommer mormor och frågar "Ted? har du nyckeln?" "Ja jag har den i byxan" så känner han efter och jag får samma blick som jag fick två dagar innan;P den va borta! haha så vi gick runt i poolen och letade ingen nyckel! mormor sprang runt och letade, sedan gick ted ner till reseptionen och kollade om den hade kommit in där. Och jajje men de hade den=) haha han har sån tur i oturen;P På kvällen gick vi ut och åt de va mkt gott kommer inte ihåg vart de var men de va bra i alla fall. Sen på kvällen satt jag och mormor och morfar oc Ted vid baren och snackade lite:) mkt mysigt:) sen va de sängen som roppade på mig och alla andra;D


Lördag!

Chill dag vi packade och badade om vart annat! Sen på kvällen så fick vi äntligen prova Nyfie, de smakade väldikt bra:D och vi satt och pratade om veckan som gått mkt mysigt:) När vi ätit klart och så så rörde vi oss hemåt:) gick till baren och drack lite;P Sen va vi helt slut så de fick bli sängen och nör vi skulle sova så hade Ted sin väska på sängen med han ny inköpta Smirnoff i. Så lyfte han den på nått konstigt sätt så den trilla ut och gick i 10000 bitar:/ så vi fick plocka upp alla bitar sen va de bara att sova;)



Söndag!

Hände ingen ting för uton att vi åkte hem;) Tack för en underbar resa mormor Ted och morfar<3 Älskar er<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0